My Life.

Alla inlägg under november 2012

Av Mariina - 29 november 2012 06:52

Nej, nej jag bor inte i Norrland, men jag bor i Stockholm! Vet inte om det snöar i city, men det snöar där jag bor.. Och igår var det SNÖSTORM! Och jag gick från kören då.. Och från skolan.. Morgonen var också väldigt kall! Vissa kanske tycker att snö är hemskt, men jag tycker att det mer är kylan som är det. Alltså, tänk att få ha snöbollskrig på sommaren. Det skulle väl vara kul? Att snön skulle tåla kanske 40°c (som vi aldrig får i Sverige) och temperaturen i luften skulle vara 30°c. DÅ skulle vi kunna ha riktigt roligt med snö året runt! Hihi.



Av Mariina - 27 november 2012 06:53

NU HAR NÅN JÄVEL SKRIVIT ATT JAG ÄR FUL OCH TJOCK IGEN! ASSÅ JAG FATTAR INTE HUR JÄVLA OMOGEN MAN KAN VARA! JAG TAR INTE ÅT MIG!  DET ÄR SÄKERT NÅN LITEN MÄNNISKA UTAN LIV SOM SITTER OCH FÅR BÄTTRE SJÄLVFÖRTROENDE FÖR ATT MAN SKRIVER TILL ANDRA ATT DE ÄR TJOCKA. SO WHAT?! JAG VET ATT JAG ÄR TJOCK, SKÖT ERA EGNA LIV ISTÄLLET FÖR ATT HACKA NER PÅ ANDRA!


FAST JAG LÄSTE BARA DEN ELAKA KOMMENTAREN. NU SKA JAG LÄSA FRÅGAN, OCH OHOJ, UNDRAR OM DEN ÄR SNÄLL ELLER ELAK.   


VET NI ATT NÄTMOBBNING HAR LETT TILL SJÄLVMORD? VET NI DET?! 

 

(Nu är ju jag alltså inte självmordsbelägen  )

 

Hursomhelst, vet att jag inte har bloggat på typ en vecka, men jag har liksom haft skola och vänner emellan..

Vi har SO-prov imorgon, och jag satsar på fem 'stjärnor' (I 6-ans betyg blir det ungefär A eller B) Och jag vill verkligen ta fem stjärnor i alla ämnen, för enligt lärarna så ökar jag då chansen att få A/B i betyg nästa år! Hihi.

 

Men nu ska jag äta upp min gröt! 

   

   


 

Av Mariina - 22 november 2012 06:45

Ja, nu är det snart jul igen... Visserligen är det julafton om 31 dagar och 17 timmar, men jaja.

Jag tycker iallafall att det är lite för tidigt att börja sälja julpynt, julgranar och julklappar i butikerna!

Eller så är det bara jag som tycker det för att jag måste alltid använda de nya sakerna ungefär på direkten!   


Igår så kom mamma hem med rosor, chokldkalender, toffifee och ferrero rocher.. Mums, hon gav mig ett kort också där det stog "Grattis på namnsdagen 19/11" eller någonting liknande, men min namnsdag är 20/11, MEN det är tanken som räknas, och jag tycker att den tanken var väldigt snäll! 


Men nu måste jag börja fixa iordning mig, och träna lite! Jag måste rensa hjärnan idag, för det är ett skrivprov på gympan idag.. Mwihihih   


 

     


 

Jag bjöd på den där ;)




Av Mariina - 20 november 2012 14:50

Hej! Idag är det min namnsdag! Det står Marina i kalendern, men jag stavas med 2 i:n, men det gör inget för det uttalas likadant ändå!    (Tårta och presenter kan skickas till jultomten, som lämnar de på julafton!)

Nä, jag skojar såklart!   HAHA, jag vet att ni inte gick på det men jag orkar inte vara seriös hela tiden ;-)


Jahapp, nästan inget roligt på TV ikväll, men jag kan komma med nyheten att jag KANSKE ska göra en novellblogg. KANSKE. (Notera "kanske") Fast bara kanske gott folk!


Mwihihi, nu ska jag göra matteläxa!

Hejdå.. eller..


   

   

Av Mariina - 19 november 2012 06:52

Goderafton, goderafton, Både herre och fru, eder önska vi er alla en fröjdefull jul.


Ja, goderafton mina kära läsare! Känner du dig varken som man eller fru så kan jag säga mafru..

Viho, snart är det jul!! Bara lite mer än 1 månad kvar, men alla julgrejer har komit ut i butikerna, så det betyder att befolkningen tycker att det är jul! Tex. mina grannar åt pepparkakor igår. Och det är jättegott!

Det borde vara jul året om.. Äta knäck och dricka glögg på midsommar. Det skulle väl vara mysigt?

Alla som håller med mig ska kommentera i en kommentar till detta inlägget!   


Igår började jag skriva min önskelista! Det var mest saker från coolstuff.se men det fanns också saker från buttericks och bluefox. Nu kom jag på att jag borde ha med saker från Panduro också (fast det är så dyrt där!!) 


Nu ska jag till skolan!

 

     

Av Mariina - 18 november 2012 09:05

Ja, jag har inte skrivit på fyra dagar! Usch, fy på mig! 

Märkte att jag fått hela 17 besökare den 10 november! VAD HÄNDE LIKSOM!? Rekord just nu..


Men jaja.. I fredags (16 noember) så var det ett år sedan pappa dog. RIP.

Det var väldigt lustigt, för jag tror att pappa hjälpte mig med en sak i fredags.. Jag tror han hjälpte mig att bli lucia i skolkören..   Jag blev glad. Mm, det blev jag.. Hursomhelst så ska jag vara lucia för föräldrarna den 12/12, och för

åk 0-3 den 13/12 och för åk 4-6 den 13/12. TRE KONSERTER!

Men det finns en jobbig sak. Den 13 december när jag har för skolorna så måste jag vara i skolan HALV SJU! 06.30 Hallå liksom! Det betyder att jag måste gå upp klockan halv sex.. FYY. Men jaja, det är värt det..


Min skola är uppdelad i två delar. Alltså vi har två olika skolor som ligger ca. 500 m från varandra, fast de är samma rektorsområde. Den som ligger närmast mitt hem är åk 0-3, och den skola jag går på är åk 4-6.

De började med den här uppdelningen när jag skulle börja fyran, så jag fick hoppa ner till min skola på direkten, fast åk-. 0-3 på min skola fick hoppa upp till skolan som är åk. 0-3. 

Okej, orkar inte berätta ni får förstå själva!   


Men ja, hoppas att ni kommer håg att kolla på Solsidan ikväll på fyran klockan 20.00-20.30 För det kommer jag aldrig ihåg..


 

     


Av Mariina - 14 november 2012 22:41

Märkt min Julaftonsnedräknare? Nu kan du se exakt hur lång tid det är kvar till julafton! Nice va? :)


Godnatt.. Ska lyssna på Bert nu, och försöka somna.


   

   

Av Mariina - 13 november 2012 14:03

Jag har blivit beroende av Decora.. Det är en japansk stil som är väldigt färgglad och galen (som jag då!) Så jag tycker att den passar mig utmärkt.. PROBLEMET är att det ä dyrt med Japanska kläder (okej, okej, kostar lika mycket som svenska kläder då, men i längden blir det ganska dyrt med alla saker som behövs). ÄLSKAR DECORA! Visar bild i slutet av  inlägget.


Okej, min skoldag nu då: Vi började med att läsa, jag läste över 20 sidor, sen hade vi Engelska, och där skulle vi skriva en engelsk faktatext om ett nordisk land, och jag bara "JAG SKA TA FINLAND!" och sen sa jag med finsk dialekt: "För det är en del av mitt blod! jaa, finland tjolahopp!" och jag ljög ju inte, men många skrattade.. Sen hade vi rast, sen var det matte, sen rast och sen idrott, och idrotten var rolig :'D


Just nu äter jag frukost höll jag på att säga, men jag menar att jag äter MELLIS   

Muahaha, dricker ingenting! Äter bara jordgubbsfil med musli med torkad frukt i.. MUMS!!


Nu vill jag åka till stan. Jag och mamma ska dit, men vi ska bara på nåt skumt ställe.. Inte några butiker med Decorasaker eller någonting!    HALLÅ?! Jag blir sårad liksom daaaah?!?    

Okej, här är min perfekta stan-nånting: Jag och mamma- på stadens stora gator.. Hon och jag ska shoppa. 

Okej, orkar inte.. låter som en novell av något slag..    


Men nu skall jag vänta på att mor min kommer upp ur tvättstugan, och sen vet jag ej vad vi skall göra..

Skojade :'D Haha, mor och skall.. VOFF VOFF! 

Jag är på skämthumör idag.. Är nog bara jag som har märkt det, men ändå. Jag vet det, du vet det.. Snart vet hela världen. NOT!  Eftersom att denna blogg är en agents... så aa. HEMLIG! DU är utvald till att läsa min blogg, och du gör det! WOHO JAO! Skojade igen, men tänk vad häftigt det skulle vara om det var sant!?! JAAAAA.. jag måste föra över denna idé till högste hönset.. MAMMA. Okej, nej, hon läser säkert detta och då vet hon. 


DECORA TIME!

 

               

SNYGGT! RIGHT?!? :'D LOVE! <3


 

     



Om mig


Hej, jag heter Mariina och jag är en 12 årig belieber och animal från Stockholm.. Jag gillar mode, musik, min familj, mina vänner och aa mycket mer.

Instagram: mariina_liv

Videofyme: Mariina Lundström

KIK: Popcornmusik

 

Ställ en fråga

17 besvarade frågor

Inläggskalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Gamla inlägg

Saker jag skriver om

Andra bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards