My Life.

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

En historia.

Av Mariina - 28 november 2009 18:08

Det var en ruggig natt år 1392, då en liten pojke föddes. Samtidigt så föddes en liten flicka, pojken döptes till Erik och flickan till Erika.

6 år senare blev barnen kidnappade i en hemsk snö storm.

Dom var nära på att dö, och när dom kom fram trodde dom att dom blivit befriade och fick jätte bråttom ut. Men ett stort hinder stoppade dom och kastade ner dom på backen och skrek åt dom:

-BÖRJA JOBBA ERA SNORUNGAR!!!!


Dom kom från Frankrike och förstog ingenting, så dom stog bara och glodde. Då blev kidnapparen arg, och tog dom i nacken och  klöste tills dom bet honom och kom loss.

Men det tog inte lång tid innan han tog dom igen.

Då tog han dom i nacken igen och sa, med skrämmande röst:

-nu börjar ni jobba annars ska ni nog få. Mannen tog dom åter igen i nacken och gick in i en verkstad. Dom blev jätte rädda när dom kom in.

För där satt många mängder utav barn och arbetade som slavar åt mannen, och

 varje gång någon slutade jobba för att vila, tog han dom och kastade dom på golvet och började gapa och skrika. Några år senare hade Erik och Erika fått nog av allt arbete, så dom rymde med alla andra barnen och sa:

-skynda alle sammans, och alla barnen var ifrån Frankrike så dom förstod.

Dom kom precis ut innan alla barnen hörde mannen skrika:

-KOM HIT ERA SNORUNGAR.

Och då blev barnen rädda för då öppnades dörren och där stog han, kidnapparen!

Då sa Erik:

-skynda alla barn spring! Och så sa Erika till Erik så här:

 -jag har hört ryckten om dig i släkten, du och jag är födda samtidigt,

-jag vet svarade Erik.

Men nu kan vi inte prata om sånt han kommer ju i mot oss! Sa Erika.

Så Erik som var modig fick köra en bil ända upp till Frankrike.

Där han fick lämna av alla barn,

och både Erik och Erika fick en kram av alla barnen.

Men vad hände sen då? Jo, Erik och Erika flyttade ihop och levde lyckliga i alla sina dagar.


 
 
Rebecca

Rebecca

28 november 2009 19:20

Haha jag har också en Samsung!

Är du 8? Jag kunde nästan sätta pengar på att du var runt 13! Haha vad kul :P

http://tribecas.blogg.se

 
Rebecca

Rebecca

28 november 2009 20:24

Haha lugn, din bild är inte så tydlig och du skriver väldigt rent och fint :P

http://tribecas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariina - 22 november 2013 06:17

Heej!  Idag ska jag och mamma åka och hämta mina nya glasögon. Dom är såna där stora glasögon med svart fram och på sidorna så är det rosa, jättefint tycker jag!   Förra torsdagen så åkte alla sexor och bowlade, och det var värsta överassknin...

Av Mariina - 30 september 2013 06:21

Jaha, då har jag glömt att skriva på ett LÅNGT tag igen! Asså gud det förvånar mig att ingen skäller på mig vad är det här för fasoner? Skärpning Marina!   Nu har jag ju börjat sexan och aa jag har ju 2 nya lektioner, hemkunskap och språk    Al...

Av Mariina - 5 september 2013 07:42

JA VISST ÄR DET HÄRLIGT ATT VARA FÖRKYLD!? LITE KRUPP PÅ DET OCKSÅ SNART. Nä inte alls mysigt tycker jag.. Blev sjuk i tisdags så jag blir väl frisk på söndag kanske? Ja men en bra sak var ju iallafall att jag hann fota mig igår, men sen efter skolan...

Av Mariina - 24 augusti 2013 09:03

Skolan började i tisdags och aa det var kul :) Men nu är det helg och på måndag börjar 'riktiga' skolan så då börjar lektioner och sånt på allvar så aa då måste jag kämpa eftersom att jag går i sexan nu och får betyg.. I onsdags åkte vi på utflykt me...

Av Mariina - 15 augusti 2013 22:36

Förlåt att den kom sent nu men bättre sent än aldrig ;)   Frågornaaaa:   1. Beskriv dig själv med 3 ord. Svar: Glad, snäll och kanske lite tidsoptimist...    2. Senaste filmen du sett? Svar: Karate Kid      3. Om du fick vara en a...

Om mig


Hej, jag heter Mariina och jag är en 12 årig belieber och animal från Stockholm.. Jag gillar mode, musik, min familj, mina vänner och aa mycket mer.

Instagram: mariina_liv

Videofyme: Mariina Lundström

KIK: Popcornmusik

 

Ställ en fråga

17 besvarade frågor

Inläggskalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Senaste inläggen

Gamla inlägg

Saker jag skriver om

Andra bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards